Προστατίτιδα – κίνδυνος για εμφάνιση καρκίνου του προστάτη;

prostatitida karkinos prostath

Με τον όρο προστατίτιδα περιγράφεται ένα σύνολο διαταραχών του ανδρικού ουροποιητικού συστήματος που υποδηλώνει φλεγμονή του προστάτη αδένα. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν πόνους στην πυελική περιοχή και έντονη δυσφορία. Ο ασθενής με προστατίτιδα βιώνει έντονο πόνο και δυσκολία στην ούρηση, την εκσπερμάτιση, αλλά και στη διάρκεια της ερωτικής επαφής, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που οι πόνοι συνυπάρχουν με πυρετό.

Τα συμπτώματα αυτά αλλοιώνουν την ποιότητα ζωής του ασθενή και τον οδηγούν αναπόφευκτα στον ανδρολόγο για διάγνωση και θεραπεία. Μέσα στις διαγνωστικές εξετάσεις της προστατίτιδας είναι και η βιοψία του προστάτη, μιας και σε αρκετές περιπτώσεις η νόσος συνυπήρχε με καρκίνο. Έτσι δόθηκε το έδαφος για περαιτέρω έρευνα, με τα τελευταία ευρήματα να δείχνουν ότι η προστατίτιδα σχετίζεται άμεσα με την εμφάνιση του καρκίνου του προστάτη, μιας και οι χρόνιες φλεγμονές διευκολύνουν τις συνθήκες εμφάνισης και ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων με αποτέλεσμα μεγάλο ποσοστό καρκινικών παθήσεων να οφείλονται σε αυτές. Κάτι που απέδειξαν κι οι μελέτες μιας και μεγάλος αριθμός ανδρών με καρκίνο του προστάτη είχε ιστορικό προστατίτιδας. Για την ακρίβεια κάποιος που πάσχει από προστατίτιδα έχει 2,5 φορές περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσει καρκίνο του προστάτη.

Αν τα προαναφερθέντα συμπτώματα σας είναι γνώριμα, κλείστε άμεσα το ραντεβού σας με τον ανδρολόγο. Η διάγνωση της προστατίτιδας παίζει σπουδαίο ρόλο όχι μόνο για την αντιμετώπιση της αλλά και για τη μείωση του κινδύνου για εμφάνιση καρκίνου του προστάτη.