Προστατίτιδα και διατροφή: Τρόφιμα που επιδεινώνουν τα συμπτώματα της!

2

Η προστατίτιδα, εφόσον εμφανίσει συμπτώματα, είναι μία επώδυνη νόσος για τον άνδρα. Ύστερα από έρευνες οι επιστήμονες κατέληξαν ότι κάποια τρόφιμα και ποτά έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην προστατίτιδα και η κατανάλωσή τους επιδεινώνει τα συμπτώματα της.

Αλκοόλ

Ένα από τα βασικότερα συμπτώματα της προστατίτιδας είναι ο πόνος κατά την ούρηση. Η κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί ερεθισμό στην ουροδόχο κύστη με αποτέλεσμα η δυσφορία και ο πόνος να εντείνονται.

2

Καφές

Το ίδιο ισχύει και για την κατανάλωση καφέ με υψηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη. Τα συμπτώματα της ουροδόχου κύστης εντείνονται και η δημιουργία φλεγμονής είναι πιθανή. Εκτός από την καφεΐνη ο καφές περιέχει και ορισμένα οξέα τα οποία λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο επιδεινώνοντας τη δυσφορία και τον πόνο.

Πικάντικες τροφές

Το βασικό συστατικό όλων των πικάντικων τροφών και καρυκευμάτων είναι η καψαϊκίνη η οποία έχει αποδειχτεί ότι ευθύνεται για διαταραχές του εντέρου. Όμως σύμφωνα με τελευταίες έρευνες βρέθηκε ότι επηρεάζει αρνητικά τα συμπτώματα της προστατίτιδας.

pikantika

Τσάι

Το μαύρο τσάι περιέχει και αυτό καφεΐνη λιγότερη ωστόσο από τον καφέ, αλλά μπορεί να έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα συμπτώματα σας. Το πράσινο και το λευκό τσάι έχουν ακόμα λιγότερη καφεΐνη επομένως προτείνονται για χρήση, όπως και τα αφεψήματα που ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος όπως το χαμομήλι, ο ιβίσκος και η λουΐζα.

Γλουτένη

Η γλουτένη μπορεί να προκαλέσει μια σειρά ανεπιθύμητων επιδράσεων στους άνδρες που πάσχουν από προστατίτιδα ακόμα και αν δεν έχουν κάποια μορφή δυσανεξίας σε αυτή. Στο εμπόριο κυκλοφορούν πολλά gluten-free προϊόντα τα οποία μπορείτε να επιλέξετε για τη διατροφή σας. Δοκιμάστε ένα μήνα διατροφή χωρίς γλουτένη για να διαπιστώσετε αν τα συμπτώματα της προστατίτιδας βελτιωθούν.

Η μείωση ή ακόμα καλύτερα η αποφυγή των παραπάνω τροφίμων-ποτών, δεν αποτελεί θεραπευτικό σχήμα, ωστόσο μπορεί να παρέχει κάποια ανακούφιση από τα επώδυνα συμπτώματα της προστατίτιδας.

Συμβουλευτείτε το γιατρό σας και ξεκινήστε άμεσα θεραπεία για την προστατίτιδα και δείτε την καθημερινότητα σας να βελτιώνεται.