Ποιες θεραπευτικές επιλογές υπάρχουν για τη χρόνια βακτηριακή προστατίτιδα;

prostatitida

Η χρόνια βακτηριακή προστατίτιδα, όπως είναι σαφές και από το όνομά της, είναι η λοίμωξη του προστάτη αδένα η οποία προκαλείται από βακτήρια. Η θεραπεία που συνίσταται βασίζεται στη λήψη αντιβιοτικών. Καλείται χρόνια γιατί επανέρχεται ακόμα και αν ο ασθενής ολοκληρώσει με επιτυχία τη φαρμακευτική του αγωγή. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Είναι πιθανό τα αντιβιοτικά να μην έφτασαν αρκετά βαθιά στον ιστό του προστάτη αδένα, με αποτέλεσμα να μην καταστραφούν όλα τα βακτήρια. Άλλη πιθανότητα είναι ένα βακτήριο να είναι ανθεκτικό στο αντιβιοτικό σχήμα που χρησιμοποιήθηκε.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε μία προστατίτιδα που εμφανίζεται επανειλημμένα;

• Δοκιμάστε διαφορετικά αντιβιοτικά. Ένας τύπος αντιβιοτικών μπορεί να λειτουργεί καλύτερα από κάποιο άλλο.
  • Εκτεταμένη χρήση αντιβιοτικών. Η χρήση τους για 6 εβδομάδες, φαίνεται πως έχει καλή αποτελεσματικότητα.
  • Συνδυάστε τη φαρμακευτική σας αγωγή με τη μέθοδο των Κρουστικών Κυμάτων. Πρόκειται για ανώδυνη μέθοδο για τη θεραπεία της χρόνιας προστατίτιδας που στηρίζεται στην βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος για την πυελική περιοχή.

Αν σας έχουν συνταγογραφήσει αντιβιοτικά, ολοκληρώστε τη θεραπεία ακόμα και αν τα συμπτώματά σας έχουν υποχωρήσει. Η παράλειψη ή διακοπή της δόσης επηρεάζει τη δραστικότητα των αντιβιοτικών, με αποτέλεσμα τα βακτήρια που προκαλούν την προστατίτιδα να μην εξαλείφονται πλήρως.

Η χρόνια προστατίτιδα είναι μια πάθηση που δυσκολεύει την καθημερινότητα του άνδρα σε όλες τις πτυχές της. Το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της είναι η διάγνωση. Μέσα από τη διαδικασία του διαγνωστικού ελέγχου, ο ουρολόγος θα μπορέσει να δει ποιο βακτήριο ευθύνεται για την προστατίτιδα σας, αλλά και να διαπιστώσει αν υπάρχει κάποιο υποκείμενο νόσημα που μπορεί να αποτρέψει την  αποτελεσματικότητα της θεραπείας.

Επισκεφθείτε τον ουρολόγο σας, ενημερωθείτε για όλες τις θεραπευτικές μεθόδους και απαλλαγείτε από την προστατίτιδα άμεσα.